If you after the materials you cannot be true, but if you are after the truth you can be true. Neither of the situations are leading to #truth because facts are facts they are not containing any content in them they simply are empty containers which can have a space left for the fulfillment. And, truth is the eternal contentment it has no form it is formless. There exists the#paradox no man of material can become realized and no man of spirituality cannot become enlightened even though one is poor outside yet intelligent. It happened in many times in the history that masters like#Jesus, #Krishnamurthi, #Ramana, #Haridass, #Shirdisai, #Rumi, and#Dogen. They all are richer inside and poorer outside in the materialistic wealth. But, my feeling is that if you have money it does not mean that you are potential enough because of richness; if you are poorer it does not mean that you are not potential enough to become enlightened. Everything is possible until we know and realize that it is possible. This knowing and realization are the two aspects of this article on poorer and richer. Poorer needs knowing while richer can realize the truth these are the two possibilities that one to become #enlightened.....remember these are only the two possibilities, but i don't know how many varieties of people are there to attain and neither i know their ways too. It is just a small analogy and my insight on inner_transformation.....
అల్లసాని పెద్దన విరచిత "మనుచరిత్రము". ప్రవరాఖ్యుడి దినచర్య ఎలావుండేదంటే - . వరణాతరంగిణీదర వికస్వరనూత్న కమలకషాయగంధము వహించి ప్రత్యూష పవనాంకురములు పైకొను వేళ వామనస్తుతిపరత్వమున లేచి సచ్చాత్రుడగుచు నిచ్చలు నేగి యయ్యేట నఘమర్షణస్నాన మాచరించి సాంధ్యకృత్యము దీర్చి సావిత్రి జపియించి సైకతస్థలి గర్మసాక్షి కెఱగి . ఫల సమిత్కుశ కుసుమాది బహు పదార్థ తతియు నుదికిన మడుగు దొవతులు గొంచు బ్రహ్మచారులు వెంటరా బ్రాహ్మణుండు వచ్చు నింటికి బ్రజ తన్ను మెచ్చి చూడ . ప్రత్యూషం అంటే ప్రాతఃకాలం తూర్పుదిక్కున అరుణారుణరేఖలు రాకముందు తెలతెలవారుతున్న సమయం. ఆ ప్రశాంతవేళ చల్లని పిల్లతెమ్మెరలు (పవన + అంకురములు) మెల్లమెల్లగా వీస్తూ ఉంటాయి. అరుణాస్పదంలో పక్కనే వరణానది ప్రవహిస్తొంది. కనక ఆ తరంగిణి ఒడ్డున అప్పుడే వికసిస్తూ, ఇంకా సగం విచ్చుకునీ (దర వికస్వర) సగం విచ్చుకుంటూ ఉన్న క్రొందమ్ములు (నూత్న కమలములు). వాటి కషాయ గంధం - రవ్వంత వగరు అనిపించే సుగంధాన్ని ప్రత్యూష పవనాంకురాలు వహించి వీతెంచుతున్నాయి. అవి అలా పైకొనే వేళ ప్రవరుడు నిద్ర లేస్తాడు. విష్ణుదేవుడి స్తోత్రాలు పఠిస్తూ (వామనస్తుతి పరత్వము
Comments
Post a Comment